دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آموزش نحوه کار پمپ آب

پمپ های آب جت توسط برق کار می کنند. این پمپ همراه با یک موتور الکتریکی است که وظیفه تأمین انرژی پمپ گریز از مرکز یا پروانه را بر عهده دارد. پروانه وظیفه دارد آب را از منبع به مقصد منتقل کند. به طور کلی ، موتور وظیفه تعیین میزان آبی را دارد که می تواند در یک زمان خاص و با چه سرعتی پمپ شود.

با این حال ، پروانه نیز نقش خود را بازی می کند. می تواند بر این اساس منقبض شود تا سرعت حرکت آب در سیستم افزایش یابد. پروانه نقشی مشابه نازل در شلنگ باغ دارد و از آنجا که #نحوه_کار_پمپ_آب را تعیین می کند بسیار حیاتی است.

در هر موردی که منبع آب آنقدر عمیق نباشد ، یک پمپ آب جت معمولی باید بتواند کار را انجام دهد. با این حال ، قبل از استفاده از پمپ آب ، ابتدا باید آن را پرایم کنید تا اطمینان حاصل شود که فشار لازم برای افزایش جریان آب آزاد را دارد. پمپ همچنین باید دارای یک شیر چک یک طرفه باشد که اطمینان حاصل کند آب پس از پمپاژ به عقب بر نمی گردد.

همانطور که گفته شد ، با توجه به فاکتور فشار جو ، فقط می توان با استفاده از #پمپ آب تا طول 25 فوت پمپاژ آب انجام داد. با این حال ، آیا می توانید سد بشکنید؟ در برخی مناطق ، به ویژه در مناطق خشک ، ممکن است منابع آب عمیق تر از متوسط ​​25 فوت باشد. خوشبختانه ، شما می توانید پمپ آب خود را تغییر دهید تا آب را از چنین منابع پمپاژ کنید.

خب این چطور کار می کند؟ خوب ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قطعات پمپ آب را جدا کنید و سپس آنها را به صورت استراتژیک مونتاژ کنید. با جدا کردن جت از موتور و سپس محفظه پروانه شروع کنید و پس از آن می توانید پروانه را در منبع آب قرار دهید. در بیشتر تاسیسات ، یک لوله 10-20 فوت کمتر از حداقل چاه افتاده و برای اتصال با بدنه جت و برگشت به پمپ استفاده می شود. پس از اتصال تمام قطعات به یکدیگر ، روند پمپاژ آب (که در بالا توضیح داده شد) ادامه دارد ، فقط این بار خلا more بیشتری ایجاد می شود و آب با سرعت بیشتری پمپاژ می شود تا همان اثرات پمپ های آب کم عمق را بدست آورد.

نحوه کار هر قسمت پمپ آب


همانطور که احتمالاً متوجه شده اید ، پروانه و موتور مهمترین قسمتهای پمپ آب هستند. نگاهی عمیق به هر یک از قسمتهای زیر می اندازیم:

پروانه
پروانه دارای برخی تیغه های خمیده است که بسیار سریع می چرخد ​​و آب را به مسیرهای درست هدایت می کند. از آنجا که پروانه بسیار سریع می چرخد ​​، نیروی گریز از مرکز بر روی آبی که به تیغه های آن برخورد می کند ، عمل می کند ، بنابراین ، آن را از طریق جت با سرعت بالا هدایت می کند. سپس سرعت زیاد باعث می شود که آب با فشار زیاد از لوله خارجی عبور کند.

موتور
موتور عمدتا برای تأمین انرژی سیستم پمپ آب است. پمپ های کوچک آب دارای موتورهای کوچکتر و بالعکس هستند. موتور با دقت به پروانه متصل است و وظیفه تعیین سرعت چرخش موتور دوم را دارد. با تغذیه موتور ، یک میدان مغناطیسی از طریق روتور ایجاد می شود. پس از آن ، میدان مغناطیسی باعث چرخش روتور در یک جهت خاص می شود ، بنابراین پروانه را در این روند هدایت می کند. سیم پیچ های موجود در سیستم پمپ آب پنتاکس نیز تعیین می کند که روتور و پروانه به چه سرعت می چرخند.

آیا عناصر مشترکی وجود دارد؟


اگرچه درست است که انواع مختلفی از پمپ های آب موجود است ، اما این درست است که همه آنها دارای عناصر مشترکی هستند. به عنوان مثال ، اجزای موجود در خروجی همیشه یکسان هستند. این بدان معنی است که پمپ های آب همیشه به طور مداوم کار نمی کنند ، بنابراین احتمال تغییر فشار در اکثر مواقع وجود دارد. در صورت عدم استفاده از پمپ آب پمپیران برای مدت زمان قابل توجهی ، آماده سازی آن ایده خوبی خواهد بود.

نتیجه
#پمپ_آب چگونه کار می کند؟ این سوالی است که من پاسخ سرراستی برای آن ندارم زیرا مدلهای زیادی در دسترس است. با این حال ، از این مقاله ، سعی کردم نحوه کار اجزای اصلی را توضیح دهم و معتقدم اطلاعات اینجا باید برای ادامه کار شما کافی باشد. پروانه و موتور نقش بزرگی در سیستم پمپ آب دارند و باید همیشه از آنها مراقبت شود. همچنین باید بعد از مدت ها در حالت خوابیده پمپ آب خود را پرایم کنید.

مشاهده لیست قیمت انواع پمپ آب در لینک روبرو : پمپ آب