دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پمپ آب کوچک شناور چگونه کار می کنند؟

نمای کلی پمپ آب کوچک شناور


پمپ آب کوچک شناور به طور کلی طوری طراحی شده اند که به طور کامل در آب غوطه ور می شوند. پمپ آب کوچک شناور در منبع آب قرار می گیرند که نیاز به پمپاژ دارند ، به همین دلیل معمولاً برای تخلیه در سیلاب ، پمپاژ فاضلاب ، تخلیه حوضچه ها یا حتی به عنوان فیلترهای برکه استفاده می شوند.

در این مقاله ، مکانیزم نوع کوچکتر پمپ آب شناور به نام مینی پمپ شناور به طور خاص مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پمپ آب کوچک شناور نوع کوچکتری از پمپ های آب شناور است که سبک ، اندازه کوچک ، کم مصرف است و صدای کمی ایجاد می کند. از پمپ آب زیر آب مینی به طور گسترده ای در خانه برای پخت و پز ، تمیز کردن ، حمام کردن ، گرم شدن فضا ، آبیاری گل و غیره استفاده می شود.

پمپ آب کوچک شناور یک پمپ آب گریز از مرکز است ، به این معنی که از موتور برای تغذیه پروانه ای استفاده می کند که برای چرخش و فشار دادن آب به بیرون طراحی شده است. موتور در یک آب بندی ضد آب قرار دارد و از نزدیک با بدنه پمپ آب که تغذیه می کند متصل است.

پمپ های تصفیه موجود در مخازن ماهی آکواریوم از نوعی پمپ آب شناور مینی استفاده می کنند. مینی پمپ آب زیر آب در داخل مخزن ماهی واقعی نصب شده است تا آب را از آنجا که لازم است بیرون بکشد.

 
مزیت و معایب پمپ آب کوچک شناور


به جز کوچک و سبک بودن ، یک مزیت اصلی یک پمپ شناور کوچک این است که بسیار ساکت است زیرا هنگام کار در آب غوطه ور می شود و آب سر و صدا را جذب می کند. این امر باعث استفاده کامل از خانوارها می شود زیرا شما حتی در یک فضای محدود نمی توانید پمپ آب کوچک شناور را بشنوید.

حداقل پمپ های آب در زیر آب نیز بسیار کارآمد هستند زیرا برای جارو کردن در آب غوطه ور به انرژی زیادی نیاز ندارند. با این حال ، معایب شناخته شده مینی پمپ آب زیر آب این است که تمبرها با گذشت زمان دچار خوردگی می شوند که باعث می شود آب به طور بالقوه به داخل موتور نفوذ کند. وقتی این اتفاق می افتد ، موتور می تواند بی فایده شود و دسترسی و تعمیر آن بسیار دشوار می شود.

 
پروانه پمپ آب کوچک شناور چگونه کار میکند؟


همانطور که در بالا گفته شد ، یک پمپ آب کوچک شناور یک پمپ آب پنتاکس گریز از مرکز است که هم از موتور و هم از پروانه برای فرآیند پمپاژ آب استفاده می کند. در هنگام پمپاژ آب ، پروانه بسیار سریع می چرخد. تیغه های منحنی آب را به داخل چشم یا مرکز پروانه هدایت می کنند و آب در امتداد قسمت خارجی تیغه ها جریان می یابد.

به دلیل حرکت سریع پروانه ، نیروی گریز از مرکز آب را به قسمت بیرونی تیغه فشرده می کند. سپس فشار باعث می شود که آب با سرعت بالایی از پروانه خارج شود. این سرعت منجر به ایجاد فشار در سمت خروجی پمپ می شود و آب را از طریق لوله فشار می دهد.

چگونه بهترین پمپ آب کوچک شناور را انتخاب کنیم؟

موتور پمپ آب چگونه کار می کند؟


همانطور که قبلاً ذکر شد ، پمپ آب کوچک شناور زیر آب بیشتر در محیط های خانگی مستقر می شوند و به دلیل اندازه و وزن آن ، موتورهای DC کوچکتر معمولاً با این پمپ های آب کوپل می شوند. موتور DC در یک کیف مهر و موم شده متصل به پروانه قرار می گیرد و با یک چرخ دنده ساده کار می کند.

در مرکز موتور ، یک روتور وجود دارد که دور آن سیم پیچ قرار دارد. در اطراف آن سیم پیچ ها آهن ربا قرار دارد که یک میدان مغناطیسی پایدار ایجاد می کند که از روتور عبور می کند. سپس روتور بر روی نیروی مغناطیسی اثر می گذارد و اجازه می دهد تا خود روتور حدود 180 درجه بچرخد.

همزمان با چرخش روتور ، جهت برق سیم پیچ ها چرخانده و دوباره روتور را تحت فشار قرار می دهد تا بقیه مسیر را بچرخاند. از طریق چندین فشار ، روتور به چرخش خود ادامه می دهد و پروانه را به سمت پمپاژ برق می کشاند.

 
استفاده از پمپ آب کوچک شناور در مخزن


پمپ آب کوچک شناور غالباً در پایین مخازن آب قرار می گیرند و برای فشار دادن آب به سمت بالا از بالای سقف طراحی شده اند. با توجه به مکانیسم پمپاژ آب ، پمپ آب کوچک شناور به طور معمول در مخازنی که نیاز به پمپاژ آب به سطح زمین است ، استفاده می شوند.

اگر قرار است شما یک پمپ آب کوچک شناور را در مخزن بالای سطح زمین نصب کنید ، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید: پمپ های زیر آب را می توان در مخزن بالای زمین نصب کرد ، اما باید به این واقعیت توجه داشته باشید که ممکن است آب باران در آن لوله کشی شود از بالا.

اگر شما هم می خواهید به آب مستقر در مخزن خود دسترسی مستقیم داشته باشید ، هنوز می توانید یک شیر در مخزن شما قرار گیرد ، یا ممکن است به سادگی سعی کنید آب باران را به شیرهای مجاور وصل کنید.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که داشتن یک پمپ آب کوچک شناور در منبع آب آسان بودن دسترسی در صورت تعمیر و نگهداری یا تعویض آن است. همچنین تمایل دارد که فضای اندکی از منبع آب شما را اشغال کند ، اما ضرر آن به طور کلی با بی صدا بودن پمپ جبران می شود.

مشاهده لیست قیمت انواع پمپ آب کوچک در لینک روبرو : پمپ آب کوچک